Teori, Anatomi og Fysiologi

Kiropraktor Karl Henrik Jaeger er utdannet ved Angelo Euopean Chiropractic College i England, og praktiserer Gonstead kiropraktikk og Network Spinal Analysis (NSA). I tillegg har han spesialisert seg på behandling av belastnings- og idrettsskader. Henrik er engasjert i støtteapparatet til idrettsklubber som Stabæk Håndball Elite og Haslum Håndball. Han er utdannet Massasje Terapeut i bunn, og bruker massasje sammen med kiropraktikk, trykkbølgebehandling og Dry Needeling på sine klienter. Henrik vil undervise deg i anatomi og fysiologi, og vil binde denne kunnskapen du får opp mot det praktiske. Han gjør dagene spennende og morsomme for deg som elev, og i disse timene liker han at du spør om ting du lurer på. "Jeg er brennende engasjert i anatomien, som er så viktig å ha som grunnlag for å kunne hjelpe våre klienter. En velfungerende rygg og nervesystem er grunnlaget for optimal helse og livskvalitet. Mitt mål er å hjelpe pasientene til å nå sitt fulle potensiale som menneske, både fysisk og psykisk." sier Henrik og lener seg ivrig frem. Han har gode historier, og du vil like godt hans timer, - en fantastisk pedagog som brenner for faget!

Kurs koordinator og Administrasjon

Yvonne Sjem er en ryddig og effektiv person som holder styr på elever og lærere. Hun har jobbet mange år som daglig leder på Axelsons der hun også var hovedansvarlig for Massørutdannelsen. Hun er utdannet Karriererådgiver fra NTNU og er kurskoordinator på heltid. I tillegg er hun selvsagt utdannet massør. Det er alltid gode tips, råd og svar å få hos Yvonne som det er lett å bli glad i. "Jeg liker orden og struktur, samtidig så tar vi ikke ting alt for høytidelig eller stresser noe her. Vi er ganske greie å ha med å gjøre egentlig" sier Yvonne og lener seg tilbake i stolen og legger til "..men husk å si at vi er veldig seriøse og ordentlige også! Jeg masserer også ved siden av hovedjobben min, og det bringer inn ekstra inntekt." I tillegg til å være massør er Yvonne også kurset i gravidmassasje, spedbarnsmassasje, kopping og VEKS-fag. "- Jeg elsker kombinasjonen av å jobbe administrativt og som massør, det gir en variasjon som passer meg og mitt liv perfekt!"

Kollektivtransport til NOMAS skolen

NOMAS skolen Selma Ellefsensvei 6 0581 Oslo Økern T-bane stasjon ligger 5 minutters gange fra bygget. Kort vei til kollektiv transport(både buss og t-bane). Følgende busser går til Økern T-bane/buss stasjon: 23 Lysaker/Simensbråten 24 Fornebu/Brynseng 58 Helsfyr T bane / Nydalen via Bjerke 60 Vippetangen / Tonsenhagen 67 Tøyen via Økern/ Stovner F3 Gardemoen hvert 20 min m.m. Andre avstander som er verdt å merke seg: Gardemoen 31 minutter Alnabru 6 minutter Øverst (nord) Majorstuen 12 minutter Fornebu 14 minutter Venstre side Oslo S 11 minutter Aker brygge 13 minutter Nederst Nordstrand 12 minutter Ski 27 minutter