VEKS-kurs står for Vitenskap, Etikk, Kommunikasjon og Samfunn.
VEKS-fag skal sikre våre klienter, og massøren innen Etikk, Kommunikasjon, Samfunn og Vitenskap.

Slik at du kan drive en forsvarlig fagutøvelse i forhold til klienter vi har til behandling, og i forhold til samfunn og myndigheter.

Alle seriøse skoler skal ha dette fagkravet om 50 t VEKS.

Mange har VEKS fra før, derfor inngår dette kurset ikke i utdannelsen. Autorisert helsepersonell er fritatt.

Godkjente VEKS-kurs:
•Tunsberg medisinske skole
•Aalbergs senter for veiledning: aalbergsseve@gmail.com •NOMAS vil kunne tilby dette kurset som nettbasert kurs senere.

Fagkrav satt av NMF, SABORG og
Norsk Bransjeråd for Massasje

- 235 t undervisning i teori og praktisk Massasje

- 65 t undervisning i Anatomi og Fysiologi, skade-og sykdomslære, undersøkelser og tester

- 67 t lærerveiledet praksis med klient

- 5 timer førstehjelpskurs, NGF norsk grunnkurs i førstehjelp, på skolen

- 50 t VEKSfag, dette kurset tas utenom skolen, gå til side om VEKS for info.

- krav om 90 % tilstedeværelse pr fagdel.
- 100% tilstedeværelse på elevpraksisdager.
Totalt 589 undervisningstimer for å bli Dipl. NOMAS Massør er ivaretatt hos NOMAS.

NOMAS skolen er en av to skoler i Norge som er godkjent av NMF Norges Massasjeforbund.