Liker du mennesker?

Kursene hos oss er helt spesiellt gode å være med i, trygge, gode og inkluderende. Fellesnevner for våre elever er at alle liker mennesker, -som lager et godt læringsmiljø.

Liker du å få massasje?

Massasje gir deg alle de gode hormonene som senker stress og blodtrykket. Massasje øker alle dine lykke-, ro- og smertestillende hormoner. Styrker ditt immunforsvar, også når du gir massasje.

Trenger du en ny start?

Har livet stagnert, blitt litt grått og kjedelig? Hos oss vil du like å lære, kjenne at dagene er gode og at det er spennende å lære noe nytt du vil ha bruk for hele livet.

Ønsker du å få en fleksibel arbeidstid som du selv bestemmer over?

Du bestemmer selv om du vil jobbe dagtid, kveld eller i helg. Ferier bestemmer du selv over. Du blir din egen sjef og får et fleksibelt liv.

Ønsker du et yrke du ikke trenger å ta ferie fra!

NOMAS skolen lærer deg å massere uten å bli sliten. God arbeidsteknikk og våre arbeidsbesparende og effektive grep er viktige. Som massør øver du deg automatisk i "mindfullness" hver dag og time, for vi må være tilstede psykisk og rolige for å gi den beste behandlingen. Å øve på tilstedeværelse i livet gjør noe godt med oss. Når du tar ferie er du ikke utslitt, men kan gjøre hyggelige aktiviteter.

Er du ved et veiskille, eller trenger noe å gjøre?

Lei av skolen, jobben, eller livet du lever? Som massør fyller vi dagene med energi og gode opplevelser. Vi ser med en gang resultatet av det vi gjør hos klientene våre. Et yrke med mening - gir oss mye tilbake. Studiet stimulerer ofte til videre studier fordi man opplever mestring og at man er flink til noe.

Ønsker du et yrke i tiden?

Det er stor etterspørsel etter massører. Våre klienter merker at det fungerer å få massasje, og velger massør fremfor andre behandlingsformer når det kommer til muskel- og skjelettlidelser. Ca 40 % av kroppsvekten er muskler og kan lage mange problemer og smerter.

Har du et ønske om å hjelpe venner og familie?

Kanskje noen sliter med en vond nakke, rygg eller et kne? Du kan da hjelpe et barn med voksesmerter, baby med kolikk, et overtråkk, musearm eller søvnproblemer. Berøring er livsviktig for mennesket, bli ivaretatt, sett og kjenne at kroppen er et fantastisk sted å være i.

Vil du ha en relativ kort utdannelse - med et langt arbeidsliv?

NOMAS massørutdannelsen er kompakt, men vil gi deg kunnskapen til å kunne hjelpe mange mennesker. Du vil kunne jobbe lenge, for du lærer å jobbe riktig og ergonomisk hos oss. Mange massører ønsker å jobbe etter pensjonsalder. Det er også en god ekstrainntekt.

Ønsker du å bytte yrke, -tilleggs yrke eller en ny hobby?

Mange kommer til massørstudiet fra andre yrker og årsakene varierer veldig. Det er et fantastisk yrke, og kan også være en bi-inntekt eller brukes på hobbybasis. Et yrke som gir mer skal du lete lenge etter. Prøv et kurs, så kan du se om det er noe for deg, -uansett vil du få med deg noe for livet.

Ønsker du å starte fra null, - og ikke har noen forkunnskaper?

Hos oss kan du få plass selv uten forkunnskaper eller artium, så det ikke skal holde deg tilbake. Vi lærer deg alt fra bunn av som du trenger for å føle deg trygg som NOMAS massør. Det er et mål og bygge utdannelsen videre til Massasje Terapeut for å bygge videre kompetanse og enda mer interessant faglig påfyll som grunnstudium medisin.

Eller vil du ha påfyll?

Ønsker du en ny start? Trenger du noe nytt i livet? Savner du noe? Kanskje du er sliten og lei? Har du hatt det vanskelig? Du trenger noe mer, noe nytt og stimulerende. Kjenne at det å bruke kroppen riktig er godt, og å motta massasje gjør godt for kropp og sjel. Hva med å vekke hjernen med spennende kunnskap?

Ønsker du å glede deg til hver dag?

Dagene som massør er ikke like og du vil kjenne at du utvikler deg i møte med klienter. Studietiden er spennende og til tider noe krevende. Det er mye å lære om din egen kropp og hvordan vi fungerer, -det er helt utrolig hvor fantastisk det er at vi fungerer.

Vil du tjene gode penger?

Ja, det er helt opp til deg selv. Hvor, med hvem, hvordan, spesialisering osv. har innvirkning.

Vil du ha et «ekstra ben å stå på»?

Er du Terapeut innen et annet felt er det fint å kunne tilby massasje som er så ettertraktet. Massasje kombineres fint med alle andre terapiformer. Du vil ikke angre på å lære deg noe mer.

Svarer du ja på en eller flere av spørsmålene? Eller har du noe annet som driver deg? - da passer Massør kurs eller utdannelsen perfekt for deg!